MOST ZADNJI PSA+KAVCIJA 013
Zadnja prema in ostali nazivi
Zadnja prema je samo eden izmed mnogih izrazov.
V praksi se za avtomobilski most namreč uporabljajo različni nazivi. Lastniki vozil, servisni svetovalci, avtomehaniki, avtokleparji.
Vsi uporabljajo različne nazive, najpogostejši so:
- Prema prednja,
- Prema zadnja,
- nosilec vzmetenja,
- nosilec agregata,
- most prednji ,
- most zadnji,
- pomožni okvir,
- telo osi,
- nosilec osi,
- vzmetna prema.
Vsa poimenovanja so pravzaprav primerna in ustrezna. Mi bomo v nadaljevanju uporabljali izraz most. Vozilo ima v svoji konstrukciji karoserije pritrjena dva mosta. Prednjega in zadnjega.
Prednji most
Prednji most praviloma drži prednje obese, vilice in stabilizator.
Vedno je na prednji most pritrjen tudi motor – agregat. Pritrditev je izvedena z nosilci motorja.
Ti so izdelani na način, da je med ohišjem nosilca in sredino nosilca oziroma pušo vstavljena guma.
Ta prepreči prenos tresljajev motorja na karoserijo in obratno. Nosilci so praviloma v večini primerov izdelani iz aluminijaste zlitine in kombinacije jekla (puše). Nosilci so vez med motorjem – agregatom in karoserijo avtomobila.
Zadnji most
Zadnji most ima v večini primerov lahko več funkcij. Zadnji most je pritrjen na karoserijo na zadnjem delu avtomobila.
Zadnji most oziroma zadnja prema je pritrjen na karoserijo z posebnimi vijaki iz jekla z visoko strižno močjo. Na zadnji most so pritrjeni amortizerji, vilice, stabilizatorji, osni kraki, in prečni nosilci.
Konstrukcijska zasnova zadnjega mostu je vedno pogojena s stabilnostjo vozila med vožnjo. Zadnji most ima vedno tudi posebne vijake za uravnavanje in nastavitev zadnje preme.
Kaj pomeni toga prema?
Geometrija preme mora biti vedno nastavljena v tovarniško predpisanih izmerah.
PSA z vozili Citroen in Peugeot ima zadnjo premo togo. V osi preme so nameščene torzijske vzmeti.
Med vožnjo se torzijske palice vzdolžno upogibajo in skrbijo skupaj z amortizerji za udobnost in varnost v vožnji.
MOST ZADNJI PSA+KAVCIJA 013