GRELNA SVEČKA OPEL 55590467 BERU PSG006
Svečke vžigalne in grelne ( žarilne)
Motor z notranjim izgorevanjem, OTTO ali DIZEL imata v svoji konstrukcijski zasnovi tudi svečke.
OTTO motor je načrtovan in izdelan drugače kot DIZEL motor.
Delovanje motorja ima štiri takte.
- Prvi takt – sesanje – Bat v valju se premika navzdol in sesa mešanico goriva in zraka v razmerju 1/15
- Drugi takt je komprimiranje – stiskanje te mešanice
- Tretji tak je vžig- eksplozija te mešanice- pri OTTO motorju s pomočjo vžigalne svečke
- Četrti takt je izpuh – izrivanje izpušnih plinov, ki nastanejo pri izgorevanju
DIZEL motor deluje prav tako v štirih taktih
- Prvi takt sesanje mešanice goriva in zraka
- Drugi takt je prav tako kompresija – stiskanje mešanice goriva in zraka
- Tretji takt za DIZEL motor ustvari eksplozijo- mešanica eksplodira zaradi visokega pritiska – nastane tako imenovani samovžig
- Četrti takt je izpuh , izrivanje izgorelih plinov v izpušni sistem
OTTO motor ima vžigalno svečko, na kateri v tretjem taktu v točno določenem trenutku preskoči iskra , ki mešanico vžge in povzroči eksplozijo-
Vžigalne svečke so vgrajene v vse OTTO motorje že od vsega začeta.
Tehnologija izdelave in uporabljenih materialov pa se s časom hitro spreminja.
Vžigalna svečka ima toplotno vrednost. To pomeni, da mora biti za vsak posamezen motor izdelana drugačna vžigalna svečka. Toplotna vrednost svečke je zelo saj nepravilna lahko povzroči poškodbe motorja.
Za razliko od vžigalnih svečk grelne- žarilne svečke nimajo funkcije za vžiganje v tretjem taktu delovanja motorja.
Grelne – žarilne svečke so avtodeli, ki pred prvim taktom – sesanjem segreje kompresijski prostor v valju.
Tako omogoči, da pri nižjih temperaturah pride do vžiga zmesi goriva in zraka.
Vžigalne in grelne svečke so avtodeli , ki so med najpomembnejšimi avtodeli v motorju .
V razvoju svečk od prvega izdelanega motorja do danes se je zgodilo veliko posodobitev in sprememb.
GRELNA SVEČKA OPEL 55590467 BERU PSG006